Bild zu Sechs deutsche Agenturen bei den Heavent Awards in Cannes prämiert
(Bildquelle: Copyright: ©UNIKEYE Photography)
Alle Gewinner on stage

Sechs deutsche Agenturen bei den Heavent Awards in Cannes prämiert

vom 04.04.2023 veröffentlicht über meinMemo

Bei der Preisverleihung der Heavent Awards vergangenen Donnerstag im Palais des Festivals de Cannes haben deutsche Agenturen sechs Preise gewonnen: 4 x Gold (Insglück x 2, Schachzug und GPJ) , 1 x Silber (Schachzug) und der International Grand Prix du Jury (VokDams).

Insgesamt gab es 46 Finalisten für diese 15. Ausgabe der Heavent Awards. 

Hier das gesamte Podium:

BtoB Event Award: 

  1. Škoda – Explore More,  SCHACHZUG aka THESE GUYS for ŠKODA AUTO, Germany

  2. Lancement du Nouveau Range Rover Sport, NOVABOX for Jaguar Land Rover France, France

  3. Les Rendez-vous Relais&Chateaux, Hopscotch Event for Relais&Châteaux, France

Sports, cultural, educational or entertainment event award: 

  1. German Garden ” Biotopia – Growing Community ”, Floriade Expo 2022, INSGLÜCK GESELLSCHAFT FÜR MARKENINSZENIERUNG for FEDERAL MINISTRY OF FOOD AND  AGRICULTURE ON BEHALF OF HAMBURG MESSE UND CONGRESS GmbH, Germany

  2. ZrT Trackmania Cup, ZQSD PRODUCTIONS for  ZQSD PRODUCTIONS, France

  3. Nature Gallery, Don’t Panic for Skudras Metropole, Latvia

BtoC Event Award: 

  1. Renault Electro horse parade,  PublicisLive Paris for Renault Group, France

  2. Le Mois Batman, Brainsonic Live, for  WARNER BROS DISCOVERY, France

  3. La montagne, ça vous gagne ! Le before, Spoutnik, for FRANCE MONTAGNES,  France

Forum, summit, congress, trade show award: 

  1. Microsoft Build 2022,  CWT Meetings & Events + Brainsonic for Microsoft, France

  2. ChangeNOW Summit, MOMA EVENT, for Change NOW, France

  3. SOMMET EUROPEEN DU FERROVIAIRE,  WITH UP COM, for SNCF, France

Influencer and media relations event award: 

  1. Moët & Chandon Effervescence, black lemon for Moët & Chandon, France

  2. Volkswagen ID.7 PreLoad, SCHACHZUG aka THESE GUYS , for Volkswagen AG, Germany

  3. LE BAL DE LA ROBE, TF1 FACTORY, for NAF NAF, France

Incentive or team building award: 

  1. (RE)NOVO, Acteurs du Changement,  COCOTTE COMMUNICATION for Novo Nordisk, France

  2. TIME TO EXPLORE ! Groupe S'CAPE, for Groupe LA POSTE – COLISSIMO, France

  3. Badgers on Board,  JOLOS OÜ, for BOLT TECHNOLOGY OÜ, Estonia

Internal communication event award: 

  1. Rubiks Plus, JCP for SOPRA STERIA, Norway

  2. L’Énergie en Jeux, Human n’ Partners, for EDF, France

  3. Welcome to Origine City, Frog Connexion, for Technip Energies, France

Brand experience and multi-channel award: 

  1. Dickes B!, GEORGE P. JOHNSON for IBM DEUTSCHLAND, Germany

  2. BOSS Fall/Winter 2022 Fashion Food Gallery, Skudras Metropole, for HUGO BOSS AG, Latvia

  3. The Grand Gin Hotel by Hendrick’s Gin, Magic Garden, for Hendrick’s, France

Exceptional event award: 

  1. Kazakhstan Pavilion Mainshow “Unlimited Space”, INSGLÜCK GESELLSCHAFT FÜR MARKENINSZENIERUNG for NÜSSLI GROUP / KASACHSTAN QUAZEXPOCONGRES, Germany

  2. Saudi Tour 2022 - Cérémonie d’ouverture et de présentation des équipes, LEAP Creative Studio, for Saudi Ministry of Sport, France

  3. 75ème ANNIVERSAIRE DU FESTIVAL INTERNATIONAL DU FILM DE CANNES, CREATIVE SPIRIT, for FESTIVAL DE CANNES, France

Grand Prix of the Jury: #TEFECE10KPASS, Verywell, for Toulouse Football Club, France

International Grand Prix of the Jury: Fendt 700 Vario Launch Event, Agence VOK DAMS WORLDWIDE for AGCO GmbH, Germany

Dieser Award wurde von Maarten Schram, Gründer und Managing Director des internationalen Verbandes der Live-Kommunikations-Agenturen „LiveCom Alliance“ überreicht, der dieses Jahr Jurymitglied bei dieser qualitativ hochwertigen und selektiven Competition war, gemeinsam mit anderen Eventprofis aus Unternehmen wie Henkel, Air France, Volkswagen France, Accor, ING…Mehr als 1.000 Zuschauer:innen aus der Eventbranche besuchten die Preisverleihung und vervollständigten das Votum der Jury für das definitive Podium.