Sechs deutsche Agenturen bei den Heavent Awards in Cannes prämiert
vom 04.04.2023 veröffentlicht über meinMemoBei der Preisverleihung der Heavent Awards vergangenen Donnerstag im Palais des Festivals de Cannes haben deutsche Agenturen sechs Preise gewonnen: 4 x Gold (Insglück x 2, Schachzug und GPJ) , 1 x Silber (Schachzug) und der International Grand Prix du Jury (VokDams).
Insgesamt gab es 46 Finalisten für diese 15. Ausgabe der Heavent Awards.
Hier das gesamte Podium:
BtoB Event Award:
Škoda – Explore More, SCHACHZUG aka THESE GUYS for ŠKODA AUTO, Germany
Lancement du Nouveau Range Rover Sport, NOVABOX for Jaguar Land Rover France, France
Les Rendez-vous Relais&Chateaux, Hopscotch Event for Relais&Châteaux, France
Sports, cultural, educational or entertainment event award:
German Garden ” Biotopia – Growing Community ”, Floriade Expo 2022, INSGLÜCK GESELLSCHAFT FÜR MARKENINSZENIERUNG for FEDERAL MINISTRY OF FOOD AND AGRICULTURE ON BEHALF OF HAMBURG MESSE UND CONGRESS GmbH, Germany
ZrT Trackmania Cup, ZQSD PRODUCTIONS for ZQSD PRODUCTIONS, France
Nature Gallery, Don’t Panic for Skudras Metropole, Latvia
BtoC Event Award:
Renault Electro horse parade, PublicisLive Paris for Renault Group, France
Le Mois Batman, Brainsonic Live, for WARNER BROS DISCOVERY, France
La montagne, ça vous gagne ! Le before, Spoutnik, for FRANCE MONTAGNES, France
Forum, summit, congress, trade show award:
Microsoft Build 2022, CWT Meetings & Events + Brainsonic for Microsoft, France
ChangeNOW Summit, MOMA EVENT, for Change NOW, France
SOMMET EUROPEEN DU FERROVIAIRE, WITH UP COM, for SNCF, France
Influencer and media relations event award:
Moët & Chandon Effervescence, black lemon for Moët & Chandon, France
Volkswagen ID.7 PreLoad, SCHACHZUG aka THESE GUYS , for Volkswagen AG, Germany
LE BAL DE LA ROBE, TF1 FACTORY, for NAF NAF, France
Incentive or team building award:
(RE)NOVO, Acteurs du Changement, COCOTTE COMMUNICATION for Novo Nordisk, France
TIME TO EXPLORE ! Groupe S'CAPE, for Groupe LA POSTE – COLISSIMO, France
Badgers on Board, JOLOS OÜ, for BOLT TECHNOLOGY OÜ, Estonia
Internal communication event award:
Rubiks Plus, JCP for SOPRA STERIA, Norway
L’Énergie en Jeux, Human n’ Partners, for EDF, France
Welcome to Origine City, Frog Connexion, for Technip Energies, France
Brand experience and multi-channel award:
Dickes B!, GEORGE P. JOHNSON for IBM DEUTSCHLAND, Germany
BOSS Fall/Winter 2022 Fashion Food Gallery, Skudras Metropole, for HUGO BOSS AG, Latvia
The Grand Gin Hotel by Hendrick’s Gin, Magic Garden, for Hendrick’s, France
Exceptional event award:
Kazakhstan Pavilion Mainshow “Unlimited Space”, INSGLÜCK GESELLSCHAFT FÜR MARKENINSZENIERUNG for NÜSSLI GROUP / KASACHSTAN QUAZEXPOCONGRES, Germany
Saudi Tour 2022 - Cérémonie d’ouverture et de présentation des équipes, LEAP Creative Studio, for Saudi Ministry of Sport, France
75ème ANNIVERSAIRE DU FESTIVAL INTERNATIONAL DU FILM DE CANNES, CREATIVE SPIRIT, for FESTIVAL DE CANNES, France
Grand Prix of the Jury: #TEFECE10KPASS, Verywell, for Toulouse Football Club, France
International Grand Prix of the Jury: Fendt 700 Vario Launch Event, Agence VOK DAMS WORLDWIDE for AGCO GmbH, Germany
Dieser Award wurde von Maarten Schram, Gründer und Managing Director des internationalen Verbandes der Live-Kommunikations-Agenturen „LiveCom Alliance“ überreicht, der dieses Jahr Jurymitglied bei dieser qualitativ hochwertigen und selektiven Competition war, gemeinsam mit anderen Eventprofis aus Unternehmen wie Henkel, Air France, Volkswagen France, Accor, ING…Mehr als 1.000 Zuschauer:innen aus der Eventbranche besuchten die Preisverleihung und vervollständigten das Votum der Jury für das definitive Podium.